1.
Her yıl programlara yeni kayıt yaptıracak öğrencileri kim belirliyor?
Üniversitemize
kayıt yaptıracak öğrenciler ÖSYM tarafından öğrencilerin tercihleri
doğrultusunda belirlenmektedir.
İlk
kayıt tarihi ÖSYM kılavuzunda belirtilmektedir. Ayrıca yayın organlarından ve
Üniversitemiz web sayfasından da öğrenilebilir.
Üniversitemizin bazı
akademik birimlerinde ÖSYS
kılavuzunda istenen belgeler
dışında başka belgeler
de istenebilmektedir. Kayıt dönemi öncesi Üniversitemiz web sayfasında
yeni kayıtlarla ilgili bilgiler ve istenen belgeler yayınlanmaktadır. Web
sayfamızı kayıt döneminde kontrolünüz önemlidir.
Üniversitemizde
ilk kayıt işlemleri, ÖSYM tarafından belirtilen tarihlerde,
a) E-Devlet üzerinden,
b) Yerleştirildiği birimin kayıt ile ilgili
bürosuna şahsen başvuruda bulunarak,
c) Belgelenebilir mazereti olan aday kaydını, kanuni temsilcisi veya tayin edeceği vekili aracılığıyla,
d) Uluslararası öğrenciler kayıtta şahsen
başvuruda bulunarak yapılabilmektedir.
ÖSYM
tarafından ilan edilen ilk kayıt tarihleri arasında kaydını yaptırmayan
öğrenci, kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır.
Evet
var. İlk kez kayıt yaptıran öğrenciler ayrıca her dönem için ders kayıtlarını
akademik takvimimizde yer alan tarihler
aralığında öğrenci otomasyon
sistemi üzerinden yenilemeleri
gerekmektedir. Ders kaydını
yapmayan öğrenciler o dönem derslere katılamaz, sınavlarına giremez.
İsteğe
bağlı hazırlık sınıfını geçemeyen öğrenciler öğrenimlerine, kayıtlı oldukları
programın birinci sınıfında devam ederler.
Her
eğitim-öğretim yılı için Üniversitemiz Senatosu tarafından kabul edilen ve web
sayfamızda ilan edilen akademik takvimde belirtilen tarihlerde (güz veya bahar
yarıyılı derslere başlama tarihinden bir önceki hafta içinde) yapılır.
Öğrencinin
kayıtlanmadığı dönem, öğrenim süresinden sayılır ve öğrenci bir dönem kaybetmiş
olur. O dönem derslere ve sınavlara alınamadığı gibi, öğrencilik haklarından da
yararlanamaz. İzleyen yarıyılda kaydını yenilediği takdirde öğrencilik statüsü
devam eder.
Danışmanınız onay
verinceye kadar seçtiğiniz
dersler üzerinde değişiklik
yapma yetkisine sahipsiniz.
Ancak danışmanınız onay verdiyse, danışmanınızla iletişim kurarak
akademik takviminde belirtilen ekle-sil haftası içinde web sayfamızda
yer alan formlar
bölümündeki Ekle Sil
Ders Kayıt Formu doldurularak gerekli
işlemler tamamlandıktan sonra birim öğrenci işlerine teslim ederek
düzeltme ilgililerce yapılır.
Konuyla
ilgili duyurular her yeni kayıt ve kayıt yenileme öncesi web sayfamızdan yapılır.
Öğrenim harçları, öğrenci okul numarası ile duyuruda belirtilen anlaşmalı
bankanın Türkiye’nin herhangi bir yerindeki Halk Bankası Şubelerine veya
internet bankacılığıyla yatırılabilir.
Konuyla ilgili
duyuru ve işlemler
için akış şeması
her kayıt yenileme
öncesi web sayfamızdan
yapılır.
Bilgisayarınızdan, (http://mehmetakif.edu.tr) internet
sitesinde kayıt yenileme
işlemleri yapılır. Kayıt yenileme aşamasındaki işlemler (http://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/ogrsis/ogr_on_kayit_op.aspx) adresinde verilmiştir.
Katkı Payı/Öğrenim
Ücreti miktarları her
yıl Bakanlar Kurulu
tarafından belirlenmekte olup,
kayıt öncesi web sayfamızda kayıt
yenileme ile ilgili
duyurularda, öğrenci bilgi
sisteminde ve okul
numaranız ile ilgili
bankaya başvurunuzda öğrenilebilir.
Her
yıl birim öğrenci işleriniz tarafından verilen bandrolün (denetim pulu)
yapıştırılması şartıyla azami öğrenim süresi sonuna kadar geçerlidir.
Üniversitemizin
vermiş olduğu kimlik kartının kaybedilmesi halinde ulusal veya yerel gazeteye
ilan verilerek ilanla birlikte kaydının bulunduğu akademik birime bir dilekçe
ile başvurulması halinde öğrenci kimlik kartı yenilenebilir.
Ağır
hastalık, kaza, yakınının vefatı, doğal afetler ve bunun gibi
belgelendirilebilen olağanüstü durumlar dışında izin başvurusu en geç akademik
takvimde belirtilen ders kayıt ve kayıt yenileme süresi içinde kayıtlı olunan
birime yapılması ve ilgili birim yönetim kurulu tarafından akademik takvimde
belirtilen mazeretli kayıt yenileme haftası içerisinde de sonuçlandırılıp
öğrenciye tebliğ edilmesi gerekiyor.
Öğrenimine
ara vermek zorunda kalan Öğrenciye; ilgili birim yönetim kurulunun uygun
göreceği haklı ve geçerli nedenlerle bir defada en az bir, en çok iki yarıyıl
izin verilebilir. Öğrenciye verilen izinlerin toplamı, normal öğrenim süresinin
yarısını geçemez. İzinli olunan dönem öğretim süresinden sayılmaz. İzinli
olunan dönem öğretim süresinden sayılmaz. Bu şekilde izin alan öğrenci
fakülte/yüksekokula devam edemez, öğrenci kimliği alamaz ve izinli olduğu
yarıyıl sonundaki sınavlara giremez. Öğrenciye verilen izinlerin toplamı,
normal öğrenim süresinin yarısını aşamaz.
Askerlik
ile ilgili durumu olan öğrenciler
www.turkiye.gov.tr sitesinden sorgulanabilir. Ancak ihtiyaç duyulduğu
takdirde kayıt esnasında askerlik belgesi talep edilebilecektir.
Askerlik
Şubeleri; üniversitelere kayıt olan öğrencilerin kayıt bilgilerini direkt
YÖKSİS’ten almaktadır. Bu nedenle azami öğrenim süreleri içerisinde herhangi
bir işlem yapılmasına gerek yoktur.
Ders
programları için kaydınızın bulunduğu akademik birime müracaat edebilirsiniz.
Ders içerikleri ile ilgili bilgilere ise
web sayfamızda yer
alan AKTS Bilgi
Paketinden ulaşabilirsiniz. Herhangi
bir bilgi eksikliği
durumunda kaydınızın bulunduğu akademik birime müracaat etmeniz
gerekmektedir.
Kaydınızın
bulunduğu akademik birime müracaat edebilirsiniz.
Var.
Muafiyet başvurularını; hazırlık eğitimi alan öğrenciler ile kaydını donduran
öğrenciler Üniversitede ilk ders kaydını yaptığı yarıyılda, diğer öğrenciler
ise Üniversiteye kayıtlarını yaptırdıkları ilk yarıyılda derslerinin
başlamasını takip eden beş iş günü içinde
kaydının bulunduğu
Fakülte/Yüksekokul/Meslek
Yüksekokulu/Enstitüye başvuruda bulunulması gerekmektedir.
Başvuru
dilekçesinin ekine daha önce öğrenim görülen yükseköğretim kurumu tarafından
onaylanmış (mühürlü, kaşeli ve imzalı) ders içerikleri ve öğrenim belgesi
(transkript) ile müracaat edilmesi gerekmektedir.
Kayıtlı olunan
bölüm/programında
oluşturulan intibak komisyonunda
değerlendirilip, ilgili yönetim
kurulunca görüşülerek karara bağlanır ve öğrenciye bildirilir.
Öğrencinin muafiyet aldığı derslerin notları, Üniversitenin not sistemine
dönüştürülerek AGNO hesabına katılır.
25. Yönetim kurulunda muafiyet verilen dersler tekrar alınabilir mi?
Muafiyet
verilen dersler yükseltmek için tekrar alınabilir.
a)
Programında okutulan derslerine eşdeğer olarak kabul edilen ve başarılı sayılan
muaf derslerin kredisi kadar bir üst yarıyıldan 30 AKTS kredisini geçmeyecek
şekilde ders alabilirler.
b)
Ders yükü toplamı 30 AKTS kredisinden az olan öğrenciler ise akademik
danışmanının onayı ile üst yarıyıl/yarıyıllardan 30 AKTS kredisini geçmeyecek
şekilde ders alabilirler.
c)
AGNO değeri 4.00 üzerinden en az 3.00 olan öğrenciler, haftalık ders
programının uygunluğuna göre akademik danışmanının onayı ile en fazla 45 AKTS
kredisi kadar ders alabilirler.
Üniversitede
Öğretim Planları (dersler) ilgili akademik birimlerin teklifi ve Üniversitemiz
Senatosu’nun onayıyla her yıl belirlenmektedir. Haftalık Ders Programları ise
ilgili bölüm/programın teklifi ve ilgili akademik birimin onayıyla her dönem
başı belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
Konuyla
ilgili duyuru ve ders kaydı akış şeması her dönem başı web sayfamızda
yayınlanır. Ders kaydı Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında internet
üzerinden yapılabilmektedir. Ders kayıdı yapacak öğrenci, oluşmuş katkı
payı/öğrenim ücreti var ise önce onu ilgili bankaya yatırır, Öğrenci Bilgi
Sisteminde derslerini seçer, kesinleştirir, Danışmanı onaylar ve ders kaydı
yapılır.
Evet
var.
a)
Ders kaydını yaptıran ön lisans ve lisans öğrencileri, ilk kayıt yaptırdığı
yıldaki birinci yarıyıl hariç, dördüncü yarıyıl sonuna kadar 1.80 barajına
bakılmaksızın öncelikle alt yarıyıllardaki başarısız veya devamsız derslerini
almak koşulu ile bulunduğu yarıyılın dersleri ile birlikte akademik danışmanın
onayıyla en fazla 45 AKTS kredisi kadar ders alabilirler.
b)
Lisans öğrencileri beşinci yarıyıldan itibaren bulunduğu yarıyıla göre
öncelikle alt yarıyıllardaki başarısız veya devamsız derslerini almak koşulu
ile; AGNO değeri 1.80’den az olan öğrenciler en fazla 30 AKTS kredisi kadar,
AGNO değeri 1.80 ve üzerinde olanlar ise en fazla 45 AKTS kredisi kadar ders
alabilirler.
Kayıtlı
olduğu programın derslerinden bulunduğu yarıyıla kadar alt ve üst yarıyıllardan
aldığı derslerin tümünden başarılı olan ve o yarıyıla kadar AGNO değeri 4.00
üzerinden en az 3.00 olan öğrenciler; haftalık ders programının uygunluğuna
göre akademik danışmanının onayı ile bulunduğu dönemden ve üst sınıflardan
olmak üzere toplamda en fazla 45 AKTS kredisi kadar ders alabilirler.
Senato
tarafından belirlenen uzaktan eğitim sistemi ile okutulacak dersler hariç,
derslere devam zorunludur. Devam durumları ilgili öğretim elemanı tarafından
izlenir. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalara % 80’den az olmamak
koşulu ile devamları zorunludur.
Kayıt
yenileme sırasında öncelikle alt yarıyıllardan başarısız ve devamı alınmamış
derslerin alınması gerekmektedir.
Aksi
halde öğrenci otomasyon programımız ders kaydına otomatik olarak izin
vermemektedir.
Öğrencinin
başarısı yarıyıl içi notları ile yarıyıl sonu sınav notunun birlikte
değerlendirilmesi ile belirlenir. Yarıyıl içi notları, en az biri ara sınav
notu olmak üzere ödevlere, uygulamalara, klinik, laboratuvar pratik ve benzeri
çalışmalara verilen notlardan oluşur.
a)
Ara sınav/sınavların ilgili dersin başarı notuna katkısı % 40, yarıyıl
sonu/yılsonu ve bütünleme sınavından alınan notun başarı notuna katkısı %
60’tır.
b)
Uzaktan eğitim programlarında sınavları değerlendirmede; ara sınav/sınavların
ilgili dersin başarı notuna katkısı %
20,
yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavlarından alınan notun başarı notuna katkısı %
80’dir.
c)
Başarı notu hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme
sistemi esasları uygulanır.
ç)
Öğrencinin başarı/başarısızlık durumu her yıl/yarıyıl sonunda AGNO hesaplanarak
belirlenir. AGNO’su 2.00 ve üzerinde olan öğrenci başarılıdır. AGNO’su 2.00’ın
altına düşen öğrenci başarısızdır.
d)
AGNO’su en az 2.00 olan öğrenciler başarılı sayılır. Başarısız (FD), (FF) veya
(DZ) olunan derslerin mezun oluncaya kadar başarılması zorunludur.
Ara
sınav tarihleri ilgili akademik birimin yönetim kurulu tarafından belirlenir ve
ilan edilir.
Ara
sınavına girilmeyen derse 0 (sıfır) notu verilir ve “0” vize notu ile final
sınavına katılabilir. Ancak bir dersin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmek için
öğrencinin ayrıca teorik derslerin %70 uygulamaların %80’den az olmamak üzere
devam etmiş olmaları ve uygulamalardan da başarılı olmaları gerekmektedir.
Bütünleme
sınavına girebilmek için; öğrencinin derslerin yarıyıl/yılsonu sınavına
girebilme şartlarını yerine getirmiş
olması
gerekir.
Öğrenciler;
a) Yarıyıl/yılsonu sınavına
girme koşullarının tamamını
sağlamış olmalarına rağmen
yarıyıl/yılsonu sınavına katılamadıkları
dersler ile yarıyıl/yılsonu sınavına katılarak başarısız oldukları (FF ve FD)
derslere,
b)
İlgili yarıyıl sınavının değerlendirilmesi sonunda DD ve üzerinde not alan
öğrenciler, otomasyon bilgi sistemi
üzerinden
seçerek onayladıkları ders/derslerden (ilgili yarıyılda kayıt olunan
ders/dersler) not yükseltmek amacıyla bütünleme sınavına katılabilirler.
Tek
ders sınavına; mezuniyet aşamasında olup zorunlu staj çalışması hariç, dönemine
bakılmadan sadece bir dersten başarısız olan ve o dersin devamını alan
öğrenciler ile tüm derslerden başarılı olduğu ya da başarılı sayıldığı halde
ağırlıklı genel not
ortalaması 2.00 ın
altında olması nedeniyle
mezun olamayan öğrenciler,
ağırlıklı genel not ortalamasını yükseltmek için son dört
yarıyıla ait diledikleri bir dersten sınava girebilirler.
Tek
ders sınavına girmek isteyen öğrenciler hangi dersin sınavına girmek
istediklerini belirten dilekçeyle kaydının bulunduğu birime başvururlar.
Başvuruları birim yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrencilerin tek ders
sınavları her yıl akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır.
Tek
ders sınavında alınan not, Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve
Sınav Yönetmeliği 23 üncü maddesindeki esaslara göre işlem görür ve AGNO’ya
katılır.
Her
öğrenci tek ders sınav hakkından bir kez yararlanabilir.
Sınavı
yapan öğretim elemanı en geç akademik takvimde belirlenen (sınav not girişi ve
girişi yapılan not çizelgelerinin Birim öğrenci işlerine teslimi için son gün)
tarihler arasında sınav sonuçlarını öğrenci otomasyon sistemi vasıtasıyla ilan
eder. Notlar ilan edildiği tarihte kesinleşir.
Otomasyon
sisteminde ilan edilen sınav notları ile ilgili maddi hata itirazları, notların
ilan edildiği tarihten itibaren üç iş günü içinde öğrenci veya öğretim elemanı
tarafından yazılı olarak ilgili birime yapılır. Başvurular, maddi hata inceleme
komisyonu tarafından değerlendirilir.
Mazeret
sınavına da diğer sınavlarda olduğu gibi maddi hata itiraz dilekçesi
verilebilir.
Bütün
sınavlar için (harf notu hariç) maddi hata itiraz dilekçesi verilebilir.
Final,
bütünleme ve tek ders sınavlarının mazeret sınavları yapılmaz.
47. Hangi mazeretler haklı ve geçerli mazeret sayılabilir?
a) Öğrencinin,
sağlık kuruluşlarından alacağı
sağlık raporuyla belgelenmiş
sağlıkla ilgili mazeretlerinin olması durumunda, öğrencinin raporlu olduğu
günler devamsızlıktan sayılır.
b) Öğrencinin
Üniversiteyi temsilen bilimsel,
kültürel, sanatsal, sportif
ve benzeri etkinliklere
katılmak üzere Rektörlük
tarafından görevlendirilmesi.
c)
İlgili birim yönetim kurulunun kabul edeceği diğer nedenlerin ortaya çıkması.
Öğrencilerin;
45. Sorunun cevabında belirtilen haklı ve geçerli sebeplerin varlığı halinde
mazereti ile ilgili kanıtlayıcı belgeleri, bir dilekçeyle birlikte sınavların
bitimini takip eden üç iş günü içinde mesai bitimine kadar birimine
ulaştırmaları gerekir. Süresi içinde yapılmayan başvurular kabul edilmez. Ancak mazeret sınavı başvuru döneminin
zorunlu olarak aşılması durumunda (Ağır hastalık, kaza, birinci derece
yakınının ağır hastalık veya vefatı, doğal afetler ve bunun gibi durumlarda)
birim yönetim kurulu yetkilidir.
Ara
sınavlara katılamayan ve mazeret başvuruları kabul edilen öğrencilerin mazeret
sınavları ilgili birim yönetim kurulunun aldığı karar ile ara sınavların bitiş
tarihinden itibaren on beş gün içerisinde yapılır.
Kendi isteği
ile kaydını sildirmek
isteyen öğrenci, dilekçe
ile kaydının bulunduğu
akademik birime başvuruda bulunur. Dilekçe doğrultusunda
birimin yönetim kurulu kararı ile öğrencinin ilişkisi kesilir. Öğrenci, birim
öğrenci işlerine öğrenci kimlik kartını teslim eder ve imza karşılığında
dosyasında var ise orta öğretim diplomasını teslim alır.
Kayıtlı
olduğu birime lise diplomasının aslı gibidir onaylı fotokopisini teslim ederek
aslını alabilir.
Ders
kayıt yaptırıp kendi isteği ile kaydını sildiren öğrencilerin ilgili yarıyıla
ait katkı payı/öğrenim ücreti geri ödenmez.
Öğrencinin
akademik başarısı, biriminde öğrenimine başladığı andan itibaren tamamlamış
olduğu yarıyıl da dahil olmak üzere, o güne kadar kayıt yaptırdığı her dersin
en son başarı notunun kredisi ile çarpılıp, bulunan değerin kredi toplamına
bölünmesi ile bulunur. Aynı not mezuniyet durumunda öğrencinin diploma başarı
notu yerine geçer.
Öğrencinin üniversiteye
girişinden itibaren, kayıtlı
bulunduğu bölümün veya
programın ders programındaki derslerinin tümü göz önüne
alınarak hesaplanan ağırlıklı genel not ortalamasıdır.
a)
Ağırlıklı Genel Not Ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenciler, bir önceki
yıldan aldıkları ve başarılı oldukları dersleri
o derslerin verildiği
yarıyılda tekrarlayabilirler. Ancak
bu durumda öğrencilerin
Akademik Takvimde belirlenen
tarihlerde derse kayıt yaptırmaları zorunludur.
b)
İlgili yarıyıl sonu (final) sınavının değerlendirilmesi sonunda DD ve üzerinde
not alan öğrenciler, otomasyon bilgi sistemi üzerinden seçerek onayladıkları
ders/derslerden (ilgili yarıyılda kayıt olunan ders/dersler) not yükseltmek amacıyla
bütünleme sınavına katılabilirler.
c) Not yükseltmek için tekrar alınan ders/derslerde, alınan son not geçerlidir.
Kayıtlı
olduğu öğretim programının ders,
uygulama, staj gibi tüm gereklerini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan
öğrenciler diploma almaya
hak kazanırlar. Bununla
birlikte Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ ne
(TYYÇ) göre öğrencinin mezun olabilmesi için, hazırlık sınıfı hariç; en az,
öğretim programındaki yarıyıl sayısının 30 ile çarpımı ya da yıl sayısının 60
ile çarpımı kadar AKTS kredisini almış olması gerekir.
Ağırlıklı
genel not ortalaması (AGNO) en az 4,00 üzerinden 2.00 olmalıdır.
58. Mezun olmak için gerekli not ortalamasını (2,00) tutturamayan öğrenci ne yapmalıdır?
Mezun
olmak için gerekli ortalamayı sağlayamayan öğrenciler bir sonraki yarıyıl/yarıyıllarda
kayıt yenileme ve derse kayıt işlemlerini yaparak gerekli ortalamayı
sağlamaları halinde mezun olabilirler.
Lisans
öğrenimine devam eden bir öğrenciye; 2547 sayılı Kanun hükümleri uyarınca bir
lisans programının en az ilk dört yarıyılının bütün derslerinden başarılı
olması, AGNO’sunun en az 2.00 olması ve kendi isteğiyle Üniversiteden ayrılması
halinde ön lisans diploması verilebilir.
Mezuniyet&Diploma
tarihi birim yönetim kurulu karar tarihidir. AGNO, aynı zamanda mezuniyet not
ortalamasıdır. Diplomalar, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde
düzenlenir.
Diploma
ve Diploma Ekini, kişinin bizzat kendisi teslim alabilir. Ancak zorunlu
hallerde öğrencinin noterden vekâlet verdiği kişiye verilir. Posta aracılığı
ile diploma istenilemez, gönderilemez. Vefat eden öğrencinin diploması,
istekleri halinde kanuni mirasçılarına teslim edilir. Diplomasın alacak öğrenci
diplomasını almadan önce geçici mezuniyet belgesini almış ise belgeyi mutlaka
birimine teslim etmesi gerekmektedir.
Geçici
mezuniyet belgesini, diplomasını veya diploma ekini kaybedenler; ülke çapında
dağıtımı yapılan yüksek tirajlı ulusal gazetelerin birine verilen kayıp ilanı
ve dilekçe ile kayıtlı olduğu birimine başvurur.
Sınavlar
yazılı, sözlü veya hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
İlgili birim kurulu kararıyla ayrıca staj,
uygulama, laboratuvar, proje
ve benzeri sınavlar
açılabilir. Bu sınavların
türleri ve ağırlıkları
ilgili bölüm başkanlığının önerisi
ve yönetim kurulu
onayı ile belirlenir.
Bu sınavların yapılacağı
yer ve tarihler dekanlıkça/müdürlükçe
eğitim-öğretim yarıyılı/yılı başlangıcından itibaren ilk iki hafta içinde ilan
edilir.
Dini
ve milli bayramlar dışında, ilgili yönetim kurulu kararı ile hafta sonu
tatillerinde sınavlar yapılabilir.
Öğrenciler;
sınav programlarında belirtilen gün, saat ve yerde sınava girmek, öğrenci
kimlik belgeleri ile istenecek diğer kimlik belgelerini de yanlarında
bulundurmak zorundadır. Sınavlar dersi veren öğretim elemanının sorumluluğunda
yapılır. Zorunlu hallerde ilgili birimin yönetim kurulu, sınavların başka
öğretim elemanları tarafından yapılmasına karar verebilir.
Üniversitemizde
özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden lisans programları bulunmaktadır.
Bunlar
;
• Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu –
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Antrenörlük Eğitimi
• Eğitim Fakültesi – Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi ve Resim-İş Eğitimi
Yükseköğretim
Genel Kurul Kararı gereği; örgün iki önlisans veya örgün iki lisans programında
aynı anda eğitime devam edilemez.
Öğrenci
Bilgi Sistemini (Otomasyonunu) Kullanıcı adı - öğrenci numaranız ve öğrenci
işlerinden alacağınız şifreniz ile kullanabilirsiniz.
http://79.123.193.72/oibs/ogrenci/login.aspx
adresinde yer alan şifremi unuttum kısmından şifre edinebilirsiniz.
Öğrenci Bilgi Sistemini kullanarak not
durumlarınızı, harç durumunuzu, sınav tarihlerinizi, genel ya da şahsi
duyurularınızı takip edebilirsiniz. Dönem başlarında kayıt yenileme
işlemlerinizi yapabilirsiniz. Ders kayıt çıktısını alabilirsiniz.
Kaydınızın
bulunduğu akademik birim öğrenci işlerine bizzat başvurarak, yeni şifre
verilmesini talep etmelisiniz.
Hazırlık
sınıfı hariç, bulundukları bölümde her bir dönem için belirlenen asgari
derslerden başarılı olan ve bu dersleri alan öğrencilerin başarı ortalamasına
göre dönem sonu itibariyle yapılacak sıralamada ilk %10 içinde yer alan ikinci
öğretim öğrencileri, bir sonraki dönemde, birinci öğretim öğrencilerinin
ödeyecekleri öğrenci katkı payını öderler. Bu maddenin uygulanmasına ilişkin
esaslar Senato tarafından belirlenir.
Yükseköğretim
kurumlarının önlisans veya lisans programından yatay geçiş yolu ile öğrenci
kabulü, Üniversitemizin "Mehmet Aki
f Ersoy
Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Düzeyinde
Kurumlararası Yatay Geçiş
Yönergesi" esasları çerçevesinde yapılır.
Yatay
geçiş ile ilgili duyurular; Güz yarıyılı için Temmuz ayının ilk haftası içinde,
Bahar yarıyılı için Ocak ayının ilk haftası içinde, Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığı tarafından Üniversitemiz web sayfasında ilan edilir. Konuyla ilgili
duyuruda yatay geçiş kontenjanları, yönerge, esaslar ile başvuru ve
değerlendirme takvimi de yer almaktadır.
a)
Öğrencinin, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinin aynı düzeydeki ön lisans veya
lisans eşdeğer diploma programına kurumlar arası yatay geçiş yapabilmesi için,
kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait genel not ortalamasının
en az 100 üzerinden 60 veya eşdeğeri en az 4 üzerinden 2.00 olması şarttır.
b)
Başarı şartını sağlayamayan öğrenci ise isterse kazanıp kayıtlandığı
yıldaki merkezi yerleştirme puanı ile
geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olan
programlara (EK-1) yatay geçiş başvurusu yapabilir.
c)
Ayrıca Üniversitenin aynı fakülte, yüksekokul, konservatuvar ve meslek
yüksekokulunun kendi bünyesindeki veya Üniversitenin diğer fakülte, yüksekokul,
konservatuvar ve meslek yüksekokulunun eşdeğer düzeyde diploma programlarına
Kurum içi veya programlararası yatay geçiş yapılabilir.
ÖSYM
kılavuzunda yer alan tüm yükseköğretim kurumları (yurt içi&yurt dışı)
öğrencileri yurt içi ve yurt dışı kontenjanları ve esasları çerçevesinde yatay
geçiş başvurusunda bulunabilirler.
Kayıt yaptırmama
hakkınız vardır, asil
listesinde olupta kayıt yaptırmayan
öğrencinin yerine kayıt hakkı
yedek listedeki sıralamaya göre sıradaki öğrenciye geçer.
Öğrencinin
kaçıncı sınıftan başlayacağına kayıtlı olunan akademik birim tarafından
oluşturulan intibak komisyonunun görüşü doğrultusunda ilgili birim yönetim
kurulu tarafından karara bağlanılır?
Diğer
bir yükseköğretim kurumuna özel öğrenci olarak ders alma " Mehmet Akif
Ersoy Üniversitesi Özel
Öğrenci Yönergesi" esasları çerçevesinde yapılır.
Özel öğrencinin
aldığı dersler ve
başarı durumu, yarıyıl
sonunda; ilgili birimce
öğrencinin kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumuna yazılı olarak
iletilir.
İnternet
hizmetlerinden faydalanabilmenizi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı sağlayabilir.
82. Öğrenci durum belgemi nasıl alabilirim?
Öğrencilerimiz
e-devlet üzerinden alabilirler. Islak imzalı öğrenci durum belgesi kayıtlı
olduğu birim tarafından düzenlenir.
Kaydınızın
bulunduğu akademik birime şahsen başvurmanız gerekmektedir.
Okulunuzdaki
yemekhane işleriyle ilgilenen birime veya Sağlık, Kültür ve Spor Daire
Başkanlığı’ndaki Akıllı Kart Birimi’ne müracaat edilmelidir.
Rektör
oluru ile her yıl birimler bazında part-tıme öğrenci kontenjanı belirlenmekte
olup, belirlenen kontenjan dahilinde
öğrenci çalıştırılmaktadır. Part-time öğrenci başvuru koşulları ve birimler
bazında kontenjan sayıları her eğitim-öğretim yılı başında Sağlık, Kültür ve
Spor Daire Başkanlığı’nın web sayfasında duyuru yayınlanmaktadır.
Duyurudaki
başvuru tarihlerine göre Başkanlık web sayfasından müracaat işlemlerinin yapılması
gerekmektedir.
Final
Sınavı ve Bütünleme Sınavına girebilmek için vize sınavına girmek gereklidir.
Öncelikli
olarak o dersin finalinden en az 50 almak ve vize final ortalamasının 35 olması
gerekir. Dersten geçebilmek için en az DD harf notu olması gerekir.
Bir
dersin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmek için, öğrencinin teorik derslerin
%70 uygulamaların %80’den az olmamak üzere devam etmiş olmaları ve
uygulamalardan da başarılı olmaları gerekmektedir.
Devamsızlıktan
kalan öğrenciler Yarıyıl sonu (Final) ve
Bütünleme sınavına giremez.
Mazeretinin
oluştuğu andan bitimine kadar geçen süre içerisinde sınavlara giremez, bu süre
içinde girdiği sınavlar iptal edilir.
Yemek
yiyebilmeniz için bir hafta önceden rezervasyon yapmanız gerekir. Rezervasyon
işlemleri Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe günleri 00:15 ile 23:00 saatleri arasında
yapılabilmektedir. Cuma, Cumartesi, Pazar günleri rezervasyon yapılamamaktadır.
Günlük
Rezervasyonsuz Geçiş Yapılırsa (13:15-13:30) saatleri arasında günlük 6,00₺
‘den yemek yiyebilirsiniz.
Haftalık
5 Günlük Rezervasyon Yapılırsa günlük ücret 3,50₺, Haftalık 2 ile 4 Gün Arası
Rezervasyon Yapılırsa günlük ücret 4,50₺, Haftalık 1 Günlük Rezervasyon
Yapılırsa 6,00₺, Günlük Rezervasyonsuz
Geçiş Yapılırsa (13:15-13:30) saatleri arasında 6,00₺
95. Yemek rezervasyonu yaparken kredi kartı mı kullanmam gerekiyor?
a-
Kiosk cihazlarından yapılan rezervasyonlarda sadece kredi kartı ile işlem
yapılabilmektedir.
b-
Web Sayfası üzerinden yapılan rezervasyonlarda kredi kartı ve bankamatik kartı
ile işlem yapılabilmektedir.
c-
İşlem yapacağınız kredi veya bankamatik kartınızın “internet üzerinden
alışveriş” işlemine açık olması gerekmektedir.
Saat
11:30-13:30 arasında yemek yiyebilirsiniz.
Yüksekokulumuz
web sayfasından takip edebilirsiniz. https://ztyo.mehmetakif.edu.tr
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bucak Zeliha Tolunay Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu
Onaç Mahallesi Alparslan Türkeş Bulvarı No: 58 Adem Tolunay Yerleşkesi Bucak/BURDUR
+90 248 213 87 00 +90 248 213 87 01
+90 248 213 87 10 (Faks)
ztyo@mehmetakif.edu.tr
© 2018 Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi